4 tips om elke dag yoga te beoefenen

Elke dag yoga doen

Veel mensen geven aan dat ze graag dagelijkse aan yoga/meditatie zouden willen doen. Ze merken dat het regelmatig doen van yoga veel effect heeft op hoe ze zich voelen. Ze ervaren minder stress, zijn productiever, slapen beter en hebben minder last van lichamelijke klachten zoals rugpijn. Ze hebben de positieve effecten dus al ervaren, maar toch blijkt het lasting om een dagelijkse practice vast te houden.

4 tips die je kunnen helpen om een dagelijkse practice te integreren in je leven:

#1 Plan een vast moment
Doe iedere dag op hetzelfde tijdstip je practice. In de ochtend zodra je opstaat of juist in de avond voor je naar bed gaat. Door dit telkens op hetzelfde moment van de dag te doen ontstaat er een routine. Experimenteer met dit tijdstip zodat je uiteindelijk merkt wat het beste bij jou past.

#2 Creëer een plekje in huis voor je practice
Een plekje waar je mat al klaar ligt, jouw plekje voor rust zodat je weet dat als je daar gaat zitten het tijd is voor ontspanning.

#3 Discipline
Dit is en blijft een lastige, maar uiteindelijk is het toch een kwestie van discipline. Iedere dag even dat rust moment pakken, ook al is het maar 5 minuten. En wees vooral niet te streng voor jezelf. Als je een dag weinig tijd hebt, doe dan een kortere meditatie of of ademhaling, en wanneer je meer tijd hebt doe langere les. Als je maar iedere dag dat moment inplant

#4 Bedenk van tevoren wat je gaat doen
Of je nu zelf je oefeningen bedenkt of dat je liever een les volg bij YouTube, van tevoren bedenken wat je gaat doen zal je helpen om jezelf te motiveren.

Blijf je het toch lastig vinden om yoga/meditatie te integreren in je dagelijks leven? Onze docenten geven les aan huis en kunnen je ondersteunen in in dit proces. Klik hier » om meer te lezen over Zensez | Yoga aan huis en direct een docent te zoeken bij jou in de regio.